صفحه نخست پرتال
پیشنهاد و انتقاد
تازه های سایت
نظرسنجی سایت
۱۴۰۱ جمعه ۳۰ ارديبهشت
!!!b1!!!
!!!b1!!!
صفحه اصلی
درباره روابط عمومی
tool_link_sample_news_block104
انتشارات
tool_link_sample_news_block236
تکریم ارباب رجوع
ارتباط با ما
English
پایگاه خبری
›
روابط عمومی در یک نگاه
امروزه در سازمانها و ادارات، روابط عمومی به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهمترین و با ارزشترین عوامل موثر در سرنوشت هر سازمان محسوب می گردد.
امروزه نقش روابط عمومی و حیطه فعالیت آن بر کسی پوشیده نیست، در حقیقت بخشی از مدیریت است و در اغلب موارد نقص مغز متفکر، قلب تپنده، دست اجرا، پای پیشرفت، گوش شنوا، چسم بینا و زبان گویای سازمان مدیریت آن را ایفا می کند و می کوشدتا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سر و کار دارند، بدست آورد.
روابط عمومی امروزه نقشهای گوناگونی را در جایگاههای متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا می کند. اما دو نقش قابل تفکیک آن در درون و برون سازمان از میان سایر نقشها نمایانتر و برجسته تر می باشد.
روابط عمومی فنی است که بوسیله آن می توان امکانات و شرایط محیط بیرونی را شناسایی کرده و آن را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن بدرستی برقرار نماید.
شایان ذکر است متخصصان روابط عمومی که نقش هماهنگ کننده دورن سازمان و ارتباط سازمان با بیرون را ایفا می کنند باید از دانش مهارت های ارتباطی، روان شناسی، روان شناسی جامعه، جامعه شناسی، سیاست، اقتصاد، اصول مدیریت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند از جایگاه ویژه خود بر عواملی چون تشخیص بازار جدید، شناخت تولیدات جدید و روشهای نوین به طور کامل مشرف شوند تا هنگامی که سازمان در معرض هجوم مشکلات قرار می گیرد بتوانند وضعیت فعلی را حفظ نموده و برای جلوگیری از انزوای اجرایی که دیر یا زود متوجه هر سازمانی است با شناسایی نقاط قوت و ضعف محیط پیرامون و سازمان مربوطه، کمک شایانی نمایند.
شرح وظایف روابط عمومی
- تهیه و تنظیم اخبار و گزارش در زمینه اهداف، فعالیتها و پروژه های در دست انجام و انجام یافته شرکت
- برقراری ارتباط با رسانه های گروهی جهت انعکاس اخبار شرکت
- تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها و پیامهای شرکت و ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانه های گروهی
- برپایی نمایشگاه و شرکت در نمایشگاههای استانی و کشوری
- بررسی مطالب مطرح شده در رسانه های گروهی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اطلاع، انعماس و پاسخگویی لازم
- نظارت بر کلیه امور انتشاراتی در شرکت
- برگزاری مراسم جشن و اعیاد ملی و مذهبی و مراسم سوگواری ائمه اطهار
- بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در رابطه با فعالیتهای شرکت بمنظور اتخاذ روشهای مطلوب
- انجام کلیه فعالیتهای فرهنگی و تبلیغاتی شرکت
- مشارکت و برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاهها، سخنرانیها و همایشها
- برگزاری ملاقات مردمی مدیرعامل شرکت
- انتشار بریده جراید
- برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و مصاحبه مطبوعاتی مسئولان شرکت با رسانه های گروهی
- برگزاری اردوهآی فرهنگی و تفریحی ویژه کارکنان و فرزندان آنها
- تهیه عکس، فیلم از فعالیتهای انجام شده و در حال انجام شرکت و ایجاد آرشیو
تاریخ به روزرسانی:
1398/05/08
تعداد بازدید صفحه:
7576
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت برق منطقه ای خوزستان میباشد.
صفحه نخست پرتال
سایت خبری
اتوماسیون
پست الکترونیک
تماس با ما
اعلام اشکال در پرتال
درباره روابط عمومی
روابط عمومی در یک نگاه
چارت سازمانی در روابط عمومی
چشم انداز
منشور اخلاقی
افتخارات روابط عمومی
فرایند جذب نیروی پیمانی
انتشارات
بروشور
بریده جراید
معرفی کتاب های همکاران برق
پیک برق
کتابچه ها
دانش آموزان ممتاز
Powered by
Dorsa
Portal